Egenberedskap handler om å ta ansvar for egen sikkerhet og velferd i tilfelle kriser eller nødsituasjoner. Det kan være alt fra naturkatastrofer til strømbrudd eller andre uforutsette hendelser som kan påvirke vår hverdag. Ved å være godt forberedt, kan vi redusere risikoen og håndtere situasjoner på en trygg og effektiv måte.

“Egenberedskap er ikke bare en plikt, men en nødvendighet for å sikre vår egen og våre nærmestes trygghet,” sier ordføreren.

Ved å være forberedt i en uke blir du bedre i stand til å håndtere alt fra små forstyrrelser i hverdagen til større kriser. I tillegg har du bedre tid til å planlegge veien videre om krisen skulle bli langvarig. Husk at noen forberedelser er mye bedre enn ingenting!

La oss sammen gjøre vår kommune til et tryggere sted å bo. Ved å være forberedt, viser vi omsorg for oss selv og våre medmennesker.

Jeg anbefaler alle å besøke sikkerhverdag.no og lese om hvordan du kan bidra til Norges beredskap her.

Med vennlig hilsen,

Elin Såheim Bjørkli